W spotkaniu otwartym (19.02.2016) Grupy Roboczej d/s kontaktów z Ministerstwem Edukacji Narodowej w Warszawie wzięli udział, obok członków grupy, zarówno rodzice osobiście jak i drogą internetową – przez Skypa.
Spotkanie rozpoczęło się przedstawieniem grupy roboczej oraz osób przybyłych .
Następnie p. Dzieciątko oraz p. Wojtacha przedstawili w skrócie dotychczasowe działania grupy oraz oczekiwania w stosunku do nowych uczestników. Dodatkowo zrelacjonowano ( p. Dzieciątko ) wizytę w Belwederze.
Omówiono problemy z kontaktami z MEN ( roszady w ministerstwie na poziomie stanowisk ) oraz przybliżony termin kolejnego spotkania .
Osoby uczestniczące w spotkaniu podnosiły następujące kwestie :

  • Robocze propozycje rozwiązań pozostawiane w formie papierowej na każdym spotkaniu w MEN – ożywiona dyskusja zwolenników i przeciwników takiego podejścia. Jako punkt wspólny ustalono przygotowywanie stenogramów ze spotkań oraz wyartykułowywanie propozycji do dyskusji a także spisywanie krótkiej notatki z ustaleniami do podpisu przez obie strony
  • Powody dla których potrzebna jest opinia Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej?( p. Dzieciątko wyjaśniał stanowisko części posłów podnoszone w 2009 roku)
  • Możliwość poprawek egzaminu lub powtarzania roku bez powrotu do szkoły – dzieci stacjonarne mogą być promowane bez zaliczania roku z jakiegoś przedmiotu. Możliwość poprawek częściowo jest zapewniona w obecnych rozwiązaniach prawnych.
  • Dzieci w szkole nie zdają egzaminu – ale mają sprawdziany
  • Egzaminy i ich forma –standaryzacja , ale jednocześnie obawa przed tym
  • Egzaminy internetowe już funkcjonują w społeczeństwie, więc nie powinno być problemu
  • Zgoda obligatoryjna dyrektora szkoły
  • Subwencja nie jest najważniejsza
  • Ale też Subwencja- podział na : w formie do wykorzystania dla dzieci jako bon oświatowy , lub faktury na szkołę , zajęcia organizowane przez szkołę
  • Nieznajomość tematu ED w szkołach publicznych
  • Problem w wyższych klasach (od 4-6 i wyżej ) – potrzeba dokształcanie np. w formie korepetycji( które są potrzebne bo dzieci z ED musza się dostosować do systemu egzaminacyjnego ) mogła by być rozliczana przez subwencje lub zwiększenie subwencji od gimnazjum , ponieważ dzieci myślące o studiach muszą wykraczać wiedzą poza podstawę.
  • W niektórych szkołach należy donosić materiały z całego roku pracy z dzieckiem – dzieci stacjonarne tego nie muszą – propozycja aby to środowisko ED przygotowało schemat egzaminów
  • Egzaminy po poziomach edukacyjnych 1-3 , 4-6, gimnazjum , liceum
  • Nie warto podnosić nierealnych postulatów = weryfikacja dokładna co z sobą niesie postulat czy + czy – .
  • Lobbing „ w stosunku do posłów z Komisji Oświaty w celu rozeznania ich ew. wsparcia dla naszych postulatów i ich edukowania w zakresie ED”.
  • Regionalne lobbowanie za ED u posłów aby wiedza na temat ED była powszechniejsza
  • Rzutnik z czatem na następne spotkanie
  • Szkoła lokalna umożliwiająca działania lokalne ( warsztaty )
  • Tusiński ( prawnik ) – MEN wydał zgodę na egzaminy poza szkołą
  • Spisanie naszych postulatów
  • Rozmowy w MEN maja być w gronie departamentu finansów i kształcenia
  • Stanowisko oficjalne a stanowisko do dyskusji które w trakcie zmieniamy
  • Zagrożenia związane z tematem szkoleń dla rodziców.
  • Dobry moment na jednoczenie się środowiska ED i wypracowania czegoś wspólnego.
  • Kolejne spotkanie otwarte po spotkaniu w MEN.

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom spotkania za udział i głos w dyskusji.

One thought on “Spotkanie otwarte – relacja i postulaty

  1. Ze swojej strony dziękuję za wysiłek. Myślę że dzięki temu świat będzie trochę lepszy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *