W spotkaniu otwartym (19.02.2016) Grupy Roboczej d/s kontaktów z Ministerstwem Edukacji Narodowej w Warszawie wzięli udział, obok członków grupy, zarówno rodzice osobiście jak i drogą internetową – przez Skypa.
Spotkanie rozpoczęło się przedstawieniem grupy roboczej oraz osób przybyłych .
Następnie p. Dzieciątko oraz p. Wojtacha przedstawili w skrócie dotychczasowe działania grupy oraz oczekiwania w stosunku do nowych uczestników. Dodatkowo zrelacjonowano ( p. Dzieciątko ) wizytę w Belwederze.
Omówiono problemy z kontaktami z MEN ( roszady w ministerstwie na poziomie stanowisk ) oraz przybliżony termin kolejnego spotkania .
Osoby uczestniczące w spotkaniu podnosiły następujące kwestie :

  • Robocze propozycje rozwiązań pozostawiane w formie papierowej na każdym spotkaniu w MEN – ożywiona dyskusja zwolenników i przeciwników takiego podejścia. Jako punkt wspólny ustalono przygotowywanie stenogramów ze spotkań oraz wyartykułowywanie propozycji do dyskusji a także spisywanie krótkiej notatki z ustaleniami do podpisu przez obie strony
  • Powody dla których potrzebna jest opinia Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej?( p. Dzieciątko wyjaśniał stanowisko części posłów podnoszone w 2009 roku)
  • Możliwość poprawek egzaminu lub powtarzania roku bez powrotu do szkoły – dzieci stacjonarne mogą być promowane bez zaliczania roku z jakiegoś przedmiotu. Możliwość poprawek częściowo jest zapewniona w obecnych rozwiązaniach prawnych.
  • Dzieci w szkole nie zdają egzaminu – ale mają sprawdziany
  • Egzaminy i ich forma –standaryzacja , ale jednocześnie obawa przed tym
  • Egzaminy internetowe już funkcjonują w społeczeństwie, więc nie powinno być problemu
  • Zgoda obligatoryjna dyrektora szkoły
  • Subwencja nie jest najważniejsza
  • Ale też Subwencja- podział na : w formie do wykorzystania dla dzieci jako bon oświatowy , lub faktury na szkołę , zajęcia organizowane przez szkołę
  • Nieznajomość tematu ED w szkołach publicznych
  • Problem w wyższych klasach (od 4-6 i wyżej ) – potrzeba dokształcanie np. w formie korepetycji( które są potrzebne bo dzieci z ED musza się dostosować do systemu egzaminacyjnego ) mogła by być rozliczana przez subwencje lub zwiększenie subwencji od gimnazjum , ponieważ dzieci myślące o studiach muszą wykraczać wiedzą poza podstawę.
  • W niektórych szkołach należy donosić materiały z całego roku pracy z dzieckiem – dzieci stacjonarne tego nie muszą – propozycja aby to środowisko ED przygotowało schemat egzaminów
  • Egzaminy po poziomach edukacyjnych 1-3 , 4-6, gimnazjum , liceum
  • Nie warto podnosić nierealnych postulatów = weryfikacja dokładna co z sobą niesie postulat czy + czy – .
  • Lobbing „ w stosunku do posłów z Komisji Oświaty w celu rozeznania ich ew. wsparcia dla naszych postulatów i ich edukowania w zakresie ED”.
  • Regionalne lobbowanie za ED u posłów aby wiedza na temat ED była powszechniejsza
  • Rzutnik z czatem na następne spotkanie
  • Szkoła lokalna umożliwiająca działania lokalne ( warsztaty )
  • Tusiński ( prawnik ) – MEN wydał zgodę na egzaminy poza szkołą
  • Spisanie naszych postulatów
  • Rozmowy w MEN maja być w gronie departamentu finansów i kształcenia
  • Stanowisko oficjalne a stanowisko do dyskusji które w trakcie zmieniamy
  • Zagrożenia związane z tematem szkoleń dla rodziców.
  • Dobry moment na jednoczenie się środowiska ED i wypracowania czegoś wspólnego.
  • Kolejne spotkanie otwarte po spotkaniu w MEN.

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom spotkania za udział i głos w dyskusji.

One thought on “Spotkanie otwarte – relacja i postulaty

  1. Ze swojej strony dziękuję za wysiłek. Myślę że dzięki temu świat będzie trochę lepszy

Odpowiedz na „zborys@poczta.onet.plAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *